Terraria Community Forums

Ori
Ori
I'll try to think of a good one :^)
Ori
Ori
En liten pojke bor på en gård med sin moder, de är ganska fattiga och har endast en get som inkomstkälla. En dag när modern ska gå till marknaden för att sälja ost får pojken i uppgift att skrubba deras terrass.

"Ifall du skulle få syn på några jättar, kom ihåg att deras svaghet är att de ser väldigt dåligt."
Ori
Ori
Under dagen då pojken håller på att skrubba, så kommer en jätte förbi. Jätten är hungrig och tänker kidnappa och göra middag av pojken. Pojken förstår att han är i fara och ber därför jätten att vänta.

"Inte kan du äta mig, jag är väldigt stark!"

Jätten skrattar.

"Du som är så liten, hur kan du säga att du är starkare än jag?"
Ori
Ori
Pojken plockar upp sin tvättsvamp och svarar

"Jag är så pass stark att jag kan krama den här stenen tills den bara är en liten blöt klump!"

Pojken kramar om sin våta tvättsvamp med sina händer, och mycket riktigt blir den en liten blöt klump.
Jätten blir så imponerad att den bestämmer sig för att anlita pojken som sin dräng istället för att äta honom, och bär då hem pojken till dess hus.
Ori
Ori
När de väl är hemma hos jätten vill den att pojken ska göra sysslor med detsamma.

"Inte kan jag arbeta på tom mage!"

Jätten håller med om att med tanke på hur stark pojken var måste han nog behöva äta mycket också, och tar därför fram gröt. På grund av hur klumpig jätten är, så råkar den dra ned en säck med guld på golvet medan den försöker sätta gröten på bordet de ska äta vid.
Ori
Ori
"Jag slår vad om att jag kan äta mycket mer än dig!"

Jätten skrattar igen i misstro.

När de börjar äta så placerar pojken sin lädersäck under sin hals och skär upp botten på den med sin kniv, och börjar sedan låtsas att äta medan han häller ned den enorma mängden gröt igenom säcken.
Till :red: har pojken tömt fem skålar stora som baljor med gröt medan jätten endast har blivit klar med tre.
Ori
Ori
"Hur kan du äta så mycket när du är så liten?"
Frågar jätten i förtvivlan.

"Du behöver bara ta något vasst och skära upp din mage så gröten faller igenom!"
Säger pojken och pekar mot hålet i sin lädersäck med spetsen av sin kniv.
Ori
Ori
Jätten bestämmer sig för att göra som pojken sade och tar sin enorma dolk och skär upp bottnen på sin mage.
Jätten faller ned död på golvet, och pojken tar med sig jättens guld hem till sin mamma.
De lever gott i alla sina dagar!
Rekviemi
Rekviemi
That's a really good story. Thanks friend. :^)
Ori
Ori
I wrote one from memory but it became longer than expected (v:
Rekviemi
Rekviemi
The longer the better, because your language rocks, and so does your face, and so do you, entirely. :^)
Ori
Ori
Thank you, likewise! (^:
MinieK
MinieK
Är du svenne? :v
Back
Top Bottom